
Va prezentam jurnalul stiintific prezentat de grupul de studii Plasma Bucuresti in urma replicarii a 2 dispozitive Tesla Mini Plasma wireless si montate pe un autovehicul.
Data monitorizarii: 11.04.2025
Data monitorizarii : 20.03.2025 – data inceperii experimentului
Data monitorizarii 25.05.2025
Data monitorizarii 26.04.2025
TITLUL EXPERIMENTULUI:
Mini MAGRAV-uri montate la un auto hibrid (mild) Suzuki Sx4Cross
Autor : Marian R.
Subiect
- Experimentarea impactului a 2 echipamente Tesla Mini Plasma wireless, montate la un autoturism hibrid (mild) Suzuki Sx4Cross.
Metoda
- Echipamentele au fost executate in LABORATORUL din BUCURESTI in luna martie 2025.
- Materiale utilizate : – Bobina Tesla, – Bobina Magnetica, – Bobina Gravitationala, – Bobina cu tifon pe care s-a aplicat GANS-uri, – Bobina cu magnet, – Caserola de plastic cu capac.
Procedura
- Intentia a fost de:
1.PROTEJAREA pasagerilor din autovehicul
2.REDUCEREA consumului de carburant.
- S-au montat si sigurantat, in pozitie verticala, cele 2 echipamente Tesla Mini Plasma wireless , unul in fata langa bateria auto si al doilea in spate in portbagaj;
- Experimentul s-a desfasurat :
– pe o perioada de cca 2 luni (in perioada 20.03. – 25.05.2025);
– rulaj de 5105 km (rulaj efectuat in regim urban cca 60%). - La data de 20.03.2025 s-a resetat kilometrajul de la bordul masinii (care indica initial 84.525 km) pentru a putea monitoriza urmatorii parametrii:
a) Consumul mediu de carburant;
b) Economia de carburant si Timpii de utilizare rezultati din utilizarea stricta a acumulatorului autovehiculului pe perioada stationarii in trafic;
Observatii
- Din punct de vedere al reducerii consumului de carburant, s-a putut constata imediat ca :
– dupa startul experimentului, in prima 100 de km de rulaj prin mediu urban, s-a sesizat ca indicatorul de bord indica o incarcare a bateriei peste nivelul inregistrat pana la acea data (de ex: bordul indica o incarcare a acumulatorului electric cu 10-20% mai mult);
– autoturismul utiliza mai des rezerva electrica nou creata, actiune care indica din start ca urmeaza in mod obligatoriu inregistrarea unui consum mai redus de carburant;
2. Din punct de vedere al protejarii pasagerilor din autovehicul, s-au constatat urmatoarele aspecte:
– pentru aceeasi ruta extra urbana (de ex; Bucuresti – Sibiu si retur) soferul nu a mai acuzat o obosela similara curselor efectuate anterior declansarii experimentului;
– la o situatie „blitz” si „relativ bizara” in trafic urban nocturn (un auto cu o viteza foarte mare taie efectiv calea autoturismului supus experimentului), s-a putut evita o situatie care, in mod normal, se putea finaliza cu un eveniment rutier destul de grav;
Rezultate
- Ce rezultate s-au obtinut?
1.Reducerea consumului de carburant cu cca 7,2 %
2.Autovehiculul se „misca” in trafic mult mai „sprinten”.
3.Putem concluziona ca nivelul de protectie al pasagerilor a crescut.
- Care a fost durata experimentului?
2 luni – in perioada 20.03.- 25.05.2025
- A fost un experiment repetabil?
Da
- Rezultatele sunt permanente?
Da
- Rezultatele obtinute se bazeaza pe cunoasterea existenta (n.m. stiintei actuale)?
Nu.
- Ati rezolvat problema initiala sau ati progresat in vreun fel?
Nu am intampinat probleme initiale.
Materiale suplimentare
- Fotografiile realizate pe perioada experimentarii sunt prezentate in anexe.
TABEL CENTRALIZATOR
CU MONITORIZAREA PARAMETRILOR DE CONSUM CARBURANT LA Autovehicul HIBRID SUZUKI 4X S CROSS
Data | Rulaj
km |
Rulaj resetat
km |
Consum mediu
l/100km |
Timp total de oprire la relanti (functionare pe acumulator)
h:min:sec |
Economie carb. pe perioada de timp de oprire la relanti
-ml- |
Viteza medie
km/h |
Perioada de timp de la data PIF
-luni- |
Observatii |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
20.03. | 84.525 | 0 | 6,9 | 12:02:17
(medie lunara 16,8 min/luna) |
4.463
(104 ml/luna) |
26 | 43 | Parametrii la data inceperii experimentului, dupa 43 de luni de exploatare a autovehiculului. |
27.03. | 84.949 | 424 | 6,6 | 12:20:57
(medie lunara 17,2 min/luna) |
4.603
(107 ml/luna) |
26 | 43 | 1.Desi rulajul s-a efectuat numai in mediu urban consumul mediu, fata de momentul initierii experimentului, a scazut cu 4,3%.
2.Economia medie lunara de carburant, pe perioada de timp de oprire la relanti (fata de momentul initierii experimentului), a crescut cu 2,8% 3.Timpul mediu lunar de oprire la relanti (functionare pe acumulator), fata de momentul initierii experimentului, a crescut cu 2,3% |
11.04. | 86.082 | 1.528 | 6,3 | 12:37:18
(medie lunara 17,2 min/luna) |
4.726
(107,4ml/luna) |
33 | 44 | 1.Dupa un rulaj egal intre urban si extraurban, consumul mediu, fata de momentul initierii experimentului, a scazut cu 8,7%
2.Economia medie lunara de carburant, pe perioada de timp de oprire la relanti (fata de momentul initierii experimentului), a crescut cu 3,3% 3.Timpul mediu lunar de oprire la relanti (functionare pe acumulator), fata de momentul initierii experimentului, a crescut cu 2,3% |
26.04 | 87.220 | 2.665 | 6,4 | 13:23:06
(medie lunara 18,3 min/luna) |
5.069
(115,2ml/luna) |
32 | 44 | 1.Dupa un rulaj 60% urban, consumul mediu, fata de momentul initierii experimentului, a scazut cu 7,2%.
2.Economia medie lunara de carburant, pe perioada de timp de oprire la relanti (fata de momentul initierii experimentului), a crescut cu 10,8% 3.Timpul mediu lunar de oprire la relanti (functionare pe acumulator), fata de momentul initierii experimentului, a crescut cu 8,9% |
25.05. | 89.659 | 5.105 | 6,4 | 14:38:25
(medie lunara 19,5 min/luna) |
5.634
(125,2ml/luna) |
32 | 45 | 1.Dupa un rulaj 65% urban, consumul mediu, fata de momentul initierii experimentului, a scazut cu 7,2%
2.Economia medie lunara de carburant, pe perioada de timp de oprire la relanti (fata de momentul initierii experimentului), a crescut cu 20,4% 3.Timpul mediu lunar de oprire la relanti (functionare pe acumulator), fata de momentul initierii experimentului, a crescut cu 16% |